پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118982
توليد سالانه 22 هزارتن بادام در چهارمحال و بختياري/ باغداران از سود واقعي برخوردار نمي‎شوند
تاریخ انتشار : 1393/07/01 11:58:48
نمایش : 1673
توليد متوسط بادام در استان يک هزار و ۸۶۷ کيلوگرم در هکتار است که بر اين اساس پيش‎بيني مي‌شود ميزان توليد ساليانه بادام در استان به ۲۱ هزار و ۶۲۳ تن برسد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيدطاهر نوربخش، مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان در گفت‎و‎گو با خبرنگار اقتصادي جهانبين نيوز، از آغاز برداشت بادام از باغات استان خبر داد و گفت: ميزان کل باغات بادام استان ۱۵۶۳۶ هکتار بوده که از اين ميزان ۴ هزار و ۳۶۵ هکتار آن به صورت نهال و ۱۱ هزار و  ۲۷۱ هکتار به صورت بارور است.
وي افزود: با توجه به موقعيت جغرافيايي و اقليمي استان، بادام استان کيفيت بالايي دارد به نحوي که علاوه بر مصرف داخلي به کشور هندوستان و کشورهاي حاشيه خليج فارس نيز صادر مي‌شود و از ارقام مختلف بادام مي توان به مامايي، ربيع، سفيد و سنگي اشاره کرد.
 
نوربخش تصريح کرد: توليد متوسط بادام در استان ۱۸۶۷ کيلوگرم در هکتار است که پيش‎بيني مي‌شود ميزان توليد ساليانه بادام در استان به ۲۱ هزار و ۶۲۳ تن برسد.

مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان، با اشاره بر کيفيت بالاي بادام استان تاکيد کرد: خواسته باغداران استان تشکيل تشکل‌ها و اتحاديه‌هاي مردمي در خصوص فرآوري و بسته‌بندي اين محصول است که اين محصول به نام خود استان معرفي و صادر شود.

نوربخش گفت :بسياري از دلالان و واسطه گران بادام استان را از باغداران خريداري کرده و به نام بادام منطقه ديگر و با قيمت مضاعف صادر مي کنند و سود واقعي که بايد به باغداران استان برسد صورت نمي گيرد.
\"\"

وي خاطرنشان کرد: هرچه فاصله بين توليد و بازار کوتاه‌تر شود منفعت رسيده به کشاورزان بيشتر مي‌شود.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html